نوشته شده توسط : سيداميد مديري

 

کدام بازی می تواند بهترین بازی سال بشود؟ پیش بینی این موضوع بسیار سخت است ولی می توان دسته ای از بازی ها را جدا کرد که ظرفیت اول شدن را داشته باشند در این لیست که توسط Gameranx آماده شده است ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۱ کنسول Xbox 360 آورده شده است.

 

Gears of War 3

1293629454 gears of war 3 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Gears of War 3

 

نسخه نهایی از سری بازی Gears of War که توسط Epic به صورت اختصاصی برای کنسول Xbox360 آماده شده و بزودی عرضه خواهد شد .در ۳ Gears of War به علاوه تمامی امکانات و حرکات بازی های قبلی سلاح های جدید ، حرکات ، کارکتر ها و دشمنان جدیدی به بازی اضافه شود و در بخش چند نفره Epic امکانات جدیدی برای در ارتباط بودن کاربران و گیم پلی پیشرفته تری برای بازی در نظر گرفته است. که به نظر می رسد Gears of War 3  را تبدیل به بهترین بازی در سری GOW کند.

Dragon Age II

1292844058dg2 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Dragon Age II

 

بازی نقش آفرینی شرکت BioWare که نسخه اول آن توانست امتیازات بسیار بالایی از سایت های معروف بازی بگیرد و به گفته ی بسیاری بهترین بازی نقش آفرینی مولتی پلتفرم می باشد. این بازی با به وجود آوردن نژاد های مختلف و روایت یک داستان حماسی چندین ساله باز هم یک عنوان برتر نقش آفرینی در سال ۲۰۱۱ می باشد.

Mass Effect 3

1292844097masseffect3 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Mass Effect 3

 

زمین توسط موجودات غول پیکر مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته و این شما هستید که باید زمین و کهکشان را از وجود این موجودات پاک کرده و انسان ها را برای همیشه از دست این موجودات راحت کنید! تاثیر پذیری گیم پلی Mass Effect 3  از عنوان های قبل از خودش طبیعی است. اما موتور پایه جدید بازی همچنین گسترده تر شدن تصمیم گیری کارکتر ها ، هوش مصنوعی پیشرفته تر و گرافیک بی نظیر Mass Effect 3 می تواند این بازی را بهترین نقش آفرینی تاریخ بازی های کامپیوتری کند.

Portal 2

1292843971portal2 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Portal 2

در اوایل سال ۲۰۱۰ خبرهایی از عرضه پرتال ۲ بر روی خبر گزاری ها آمد ولی تا زمان نمایش تریلر آن در VGA اطلاعات زیادی از این بازی در دست نبود تا اینکه  در VGA مسئولان شرکت Valve اطلاعات  و ویدئو جدیدی از بازی منتشر کردند که خبر از یک شاهکار را می دهد. والو در پرتال ۱ نشان داد که خلاقیت و نوآوری به همراه فیزیک فوق العاده تا چقدر می تواند به موفقیت یک بازی کمک کند

Insanely Twisted Shadow Planet

1293627611 insanely twisted shadow planet 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Insanely Twisted Shadow Planet

 

یک بازی آرکید دیگر از xbox360 که در Xbox live عرضه می شود این شوتر ۲D مانند دیگر بازی های آرکید Xbox live توجه بسیاری را به خود جلب کرده و می تواند یکی از بهترین بازی های آرکید سال ۲۰۱۱ شود.

Dead Space 2

1292844183deadspace2 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Dead Space 2

 

یکی از ترسناک ترین بازی های سال ها اخیر Dead Space بود که به طور کلی تعاریف ژانر ترسناک را تغییر داد و توانست انتظار طرفداران این ژانر را برآورده کند. ساختن بازی در این ژانر بسیار سخت است به همین خاطر بازی سازان کمی به سمت این نوع از بازی ها می روند و از این تعداد تنها چند مورد انگشت شمار می توانند موفق شوند . به نظر نمی رسد نسخه دوم Dead Space حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشد ولی می تواند به راحتی عنوان بهترین بازی ترسناک ۲۰۱۱ را به نام خود کند.

Alice: Madness Returns

1293644469alice 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Alice: Madness Returns

باز هم یک بازی دیگر از داستان معروف آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوئیس کارول که توسط شرکت EA ساخته شده و قرار است در سال ۲۰۱۱ برای سه پلتفرم PC ،PS3 و Xbox 360 منتشر بشود هر چند که بنظر بازی خوش ساختی می رسد ولی کنسول Xbox دارای عناوین بسیاری قوی تری از Alice: Madness Returns می باشد.

Elder Scrolls V: Skyrim

1292843492elder 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Elder Scrolls V: Skyrim

نسخه پایانی بازی Elder Scrolls که در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ منتشر می شود و هم اکنون فقط یک تریلر که در VGA به نمایش آمد از این بازی منتشر شده و اطلاعات دقیقی از بازی ساخته شده Bethesda موجود نیست.

Forza Motorsport 4

1292245555 forza3 preview 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

Forza Motorsport 4

 

بعد از ناکام بزرگ امسال یعنی GT5 فقط نام Forza Motorsport 4 می توانست داغ دل PS3 باز ها را تازه کند ! بزرگترین سازنده شبیه ساز رانندگی تاریخ بازی های کامپیوتری یعنی Turn 10 در حال ساختن شماره چهارم از سری بازی Forza Motorsport   می باشد عنوانی که می توان از آن به بزرگترین عنوانی که برای کینکت  ساخته می شود  نام برد. کینکت به شما کمک می کند که به طور آزادانه دور اتومبیل خود گردش کنید و تمام قسمت های آنرا برای شروع مسابقات چک کنید بوسیله کینکت می توانید فرمان اتومبیل خود را بدون در دست داشتن گیم پد در دست بگیرید و اتومبیلتان را کنترل کنید. کینکت می تواند برای بازی کردن Forza Motorsport بسیار رویایی باشد و بدون شک این عنوان Forza Motorsport سر و صدای زیادی در سال ۲۰۱۱ به پا خواهد کرد و باعث می شود مدت ها کنسول PS3 خاک پشت سر ماشین های Forza Motorsport را بخورد!

XCOM

1293627528xcom 10 بازی برتر XBOX 360 سال 2011 از دید Gameranx

XCOM

عنوان اکشن اول شخص ۲K با نام XCOM که به طور اختصاصی برای پلتفرم های PC و Xbox360 عرضه می شود و می تواند نقش هیلو ریچ را در سال ۲۰۱۱ برای xbox360 ایفا کند اطلاع دقیقی از این بازی در دست نیست

با عرضه کینکت و عناوین دیگری مانند Gears of War 3 و Forza Motorsport 4 که به طور اختصاصی برای کنسول xbox 360 منتشر می شود می توان رقابت سختی را بین دو کنسول Xbox360 و PS3 بیش بینی کرد و باید تا پایان سال ۲۰۱۱ و مشاهده برنده این رقابت صبر کرد.



:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

 

L.A.Noire3

L.A. Noire جدید ترین عنوانی است که Rockstar آن را منتشر خواهد کرد. بازی را استودیوی Team Bondi می سازد که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و این بازی اولین بازی رسمی آن خواهد بود. البته با توجه به نظارت مستقیم راک استار بر بازی و سابقه ی این شرکت در بازی های سبک Sand Box ، چندان نگران بازی نیستیم!

در این مقاله قصد داریم تا حدی به جزئیات این بازی بپردازیم و سعی داریم شما را برای بازی کردن L.A. Noire آماده کنیم..!

L.A.Noire  قبل از بازی کردن L.A. Noire ، بخوانید!

- در ابتدا راک استار بازی را به عنوان یک بازی انحصاری PS3 معرفی کرد؛ اما چند هفته بعد از آن وجود نسخه ی X360 را هم تایید کرد.

- بهتر است بدانید که ناشر بازی شرکت Rockstar است؛ یعنی شرکتی که  سری های  GTA , Red Dead , Midnight Club , Manhunt , Max Payne , The Italian Job , Oni , The Warriors و Bully را ساخته! (یعنی انتظارات را تا درجه ی آخرش بالا ببرین!)

- سازنده ی بازی یعنی استودیوی Team Bondi ، یک استودیوی استرالیایی است که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و L.A. Noire اولین و آخرین بازی آن ها در این نسل است؛ طبق چیزی که برندن مک نامارا ، موسس Team Bondi در وبلاگ خود نوشته ، این استودیو می خواهد از پیشتازان نسل بعدی بازی ها باشد و تمرکز اصلی خود را روی نسل بعدی گذاشته.

- بازی در دهه ۴۰ میلادی می گذرد. جایی که سازندگان لس آنجلس را به طرز شگفت انگیزی بازسازی کرده اند تا داستان کاملا مافیایی خود را در آن روایت کنند.

- همانطور که از اسم بازی پیداست ، سبک گرافیکی بازی مانند فیلم های نوآر – بین دهه ی ۴۰ تا ۵۰ میلادی – است که موتور پایه ی قوی بازی آن را به بهترین شکل ساخته است.

- بازی دید کثیفی از مافیا را به نمایش می گذارد؛ دیدی که در آن فساد و مواد مخدر بیش از همه چیز جلوه نمایی می کنند.

- موزیک های Jazz و خاطره انگیزی ، چه در رادیوی خودرو ها و چه در منو های بازی نواخته می شود که دقیقا یاد آور دهه ای است که بازی در آن می گذرد.

L.A.Noire1  قبل از بازی کردن L.A. Noire ، بخوانید!

چگونگی روند شکل گیری بازی :

در بهمن ماه سال ۱۳۸۲ ، برندن مک نامارا ، رئیس استودیوی Team Bondi در مصاحبه ای اعلام کرد که این استودیو با همکاری Sony در حال کار بر روی یک پروژه ی بسیار بزرگ هستیم و مدتی است که کار آن را شروع کرده ایم. در ۲۱ خرداد ۸۶ ، کمپانی Take-two ، ناشر بازی های Rockstar تایید کرد که بازی استودیوی Team Bondi که L.A. Noire نام دارد ، به صورت انحصاری بر روی پلی استیشن ۳ عرضه خواهد شد.

اما مدتی بعد یکی از مدیران Take – two در تماس با خبرگزاری ها گفت که بازی علاوه بر پلی استیش ۳ ، بر روی ایکس باکس ۳۶۰ هم عرضه می شود و به هیچ عنوان یک بازی انجصاری نخواهد بود. البته آن ها بسیار دوست داشتند که بازی را بر روی کنسول های نسل بعدی عرضه کنند که با موج حسگر های حرکتی مانند PS Move و Kinect و طولانی تر شدن عمر کنسول های نسل حاضر ، از این تصمیم صرف نظر کردند و مجبور شدند که اولین پروژه ی خود را در نسل حاضر بسازند.

L.A.Noire2  قبل از بازی کردن L.A. Noire ، بخوانید!

در یکی از شماره های مجله ی معتبر Game Informer نوشته شده که L.A. Noire نزدیک به ۲۰ ساعت دیالوگ یا به عبارت دیگر ۲۰۰۰ صفحه متن دیالوگ دارد و صدا پیشه های مشهوری مانند Aaron Staton هم در آن به صدا پیشگی پرداخته اند.

در تریلری که ۲۰ آبان ماه امسال عرضه شد ، تاریخ عرضه ی بازی L.A. Noire ، نیمه ی اول سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام شده است.



:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

wallpaper_crysis_2_11

شماره‌ی دوم بازی Crysis برای دومین بار در این هفته یعنی هفته‌ی منتهی به ۲ آوریل (۱۲ اردیبهشت) در صدر جدول فروش بازی‌های منتشر شده در بریتانیا قرار گرفت. بازی Motorstorm Apocalypse هم که به صورت انحصاری برای PS3 در این هفته منتشر شد، در رتبه‌ی ۱۸ام قرار گرفت.

بدین ترتیب Crysis 2 برای دومین بار در صدر، بازی ZUMBA FITNESS و LEGO STAR WARS III: THE CLONE WARS که در این هفته منتشر شدند به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول فروش بازی‌های بریتانیا قرار گرفتند.



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

Killzone 3

killzone-3-is-lush

سونی در وبلاگ رسمی خود انتشار DLC جدید بازی Killzone 3 که به صورت اختصاصی برای PS3 منتشر شد را تایید کرد.  این DLC با نام Steel Rain از فردا برای خرید و دانلود در PSN  قرار خواهد گرفت.Killzone 3 Steel Rain شامل ۲ نقشه و سلاح جدید در قسمت تک نفره می باشد این DLC را می توانید به صورت رایگان فقط در ماه آوریل از طریق PlayStation Plus  و یا به قیمت ۴٫۹۹ یورو از طریق شبکه های پلی استیشن دانلود کنید



:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

 

PSP

در جدیدترین جدول فروش سخت‌افزاری بازار بازی‌های ژاپن، کنسول دستی تازه‌وارد Nintendo یعنی ۳DS نتوانست از کنسول دستی Sony پیشی بگیرد و در هفته‌ی منتهی به ۲۷ مارس – ۷ فروردین – کنسول دستی PSP در صدر جدول فروش قرار گرفت.

PSP توانست با فروش ۵۱,۰۹۵ عددی، چیزی حدود ۱۷۰۰ دستگاه بیشتر از ۳DS بفروشد و در صدر جدول قرار بگیرد؛ این در حالی‌ست که PSP در جدول هفته‌ی قبل هم تنها ۳۰۰ دستگاه کمتر از ۳DS فروخته بود.

به نظر می‌رسد کاهش میزان فروش ۳DS به خاطر خرابی‌هایی است که برخی خریداران را با مشکل مواجه کرده و بازیکن‌ها را از خرید این کنسول ترسانده است!

البته قدرت PSP تنها در فروش کنسول نمایان نشده؛ بلکه در جدول ۵۰ بازی پرفروش هفته‌ی قبل، ۸ بازی به این کنسول تعلق داشته اند! این در حالی‌ست که ۳DS تنها با ۴ بازی در جایگاه دوم قرار دارد!



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

lead_image

حالا که نمایشگاه Tokyo Game Show امسال به پایان رسیده، سری می زنیم به منبع تمام خبرها؛تویتر!هیدئو کوجیما از معرفی بازی جدیدش در TGS 2011 اضهار امیدواری کرد، به نظر می آید که در TGS سال بعد شاهد عنوان جدیدی از این بازی ساز خلاق باشیم.

 

هیدئو کوجیما که در صفحه ی وی در شبکه ی اجتماعی تویتر خبرهای TGS را منتشر می کرد و اخبار مربوطه به این نمایشگاه را دنبال می کرد. در صفحه ی تویتر خود در خلال نمایشگاه و قبل از به نمایش در آمدن Castlevania:Lord of shadows که کوجیما شخصا بر ساخت این بازی نظارت دارد و همچنین تریلر به نمایش در آمده از این بازی  در TGS ساخته ی او بوده،گفت:”من دارم فکر می کنم که چقدر عالی می شود اگر در نمایشگاه TGS بعدی به غیر از ساختن یک ویدیو از بازی Castlevania چیز دیگری برای نمایش داشته باشم و به جای این بازی جدید خود را معرفی کنم”(منظور کوجیما طراحی بازی،برنامه نویسی و کارگردانی آن بازی است)



:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

Click here to enlarge

آقای جعفری مدیر فناوری سازمان بسیج دانش آموزان و فرهنگیان , امشب طی حضورش در برنامه زنده تلویزیونی صفر و یک که همه روزه ساعت 18 تا 19 از شبکه آموزش پخش میشود اظهار داشت " فکر میکنم برای اولین بار است که این خبر را میدهم , بازی رایانه ای قیام مختار ساخته خواهد شد "
وی همچنین اضافه کرد برای ساخت این بازی 400 تا 500 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده و در حال حاضر در حال مذاکره با یکی از کارگردان های نام آشنای سینما هستیم تا تیم سازنده را رهبری کند .
او ادامه داد " از همه افراد با استعداد برای شرکت در ساخت این بازی فاخر دعوت میکنم به ما بپیوندند" .
هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار بازی در نظر گرفته نشده و با توجه به صحبت های رد و بدل شده در برنامه تلویزیونی مذکور می توان اظهار داشت "قیام مختار" در حال حاظر مشغول طی کردن مراحل پیش تولید است , همچنین با توجه به رقم بودجه اعلام شده , شاید بتوان گفت این بازی , پر هزینه ترین بازی تاریخ کشور است .



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري

dern warfare 2





زمانی می‌رسد که کسی،آفریده‌ی خود را به اوج می‌رساند.می‌شود متصور شد که او
اوج‌مندی آفریده‌اش را احساس کرده و از تکمیل آن بپرهیزد زیرا آنرا کامل و بی نقص
عنوان خواهد ساخت.و یا شاید هم نگاهش دوردست را نیز ببیند،جایی که بتوان نه نقص
ها بلکه اوج ها را نیز ارتقا داد.

ممکن است بسیاری انتخاب اول را انجام دهند یا گروه دیگری رها سازند و به نوعی
انتخاب دوم.اما IW به عنوان یک مجموعه‌ی صاحب اثر چه کرد؟IW مخلوقی جدید خلق
کرد که آفریده‌ی اولش را به چالش کشد.می‌شود عنوان کرد که ان‌ها اعتقاد داشتن که
بزرگترین رقیب هرکسی خودش است و بس.و مخلوقی جدید که مخلوق ایده‌آل شما را
به چالش کشد فقط و فقط به دست خودتان ممکن است که آفریده شود.



COD:MW را از هر جهتی عالی حساب کنیم و به آن هر نوع نمره و تفصیل و تقدیری
اختصاص دهیم یک خصوصیت خاص داشت و آن به چالش کشیدن عنوان قبل از خود
بود.IW با 2 عنوان بازی با محوریت جنگ دوم به عنوان یکی از بهترین استودیو‌های
بازیسازی مطرح شده بود.آیا MW می‌توانست چنان ظاهر شود که تغییر مسیر این
استودیو نه یک ریسک بلکه یک نوآوری و انقلاب شناخته شود؟جواب بله است.MW
چنان شوری در میان بازیباز ها ایجاد کرد که حتی دارا بودن همین یک عنوان در
کارنامه‌ی هر کسی او را تا به قیامت جاودان می‌کرد.



2 سال بعد.احتمالات و استدلالات اینگونه می‌نمایند که MW2 را نمیتوان ادامه‌ی شایسته
برای عنوان بی نظیر قبلی دانست.اما انانکه اینگونه فکر می‌کردند این اصل را که
بزرگترین چالش هر شخصی خودش است را فراموش کرده‌اند.و تنها عنوانی که
می‌توانست سایه‌ی تاریک و بی رحمانه‌ی MW را بر سبک خودش از بین برد
ادامه اش بود.MW 2 شاید شروع مسیری باشد که به دیگران بیاموزد از به چالش
کشیدن خود و آفریده‌هایتان هیچ هراسی به دل راه ندهید زیاد این شما هستید که
میتوانید پیشرفت کنید در حالیکه آفریده‌تان یا گذشته‌تان ثابت باقی خواهد ماند.




MW2 دقیقا پنج سال پس از اتفاقات COD4 آغاز میشود. با وجود تلاش ها ی نیروهای
Marine و SAS، چندملیتی های افراطی در روسیه به راس کار می آیند و Zakhaev
(زاخائف، کسی که در شماره اول کشته شد) را به عنوان شهید و قهرمان روسیه
معرفی میکنند. ضمن اینکه Vladimir Makarov (ولادمیر ماکاروف) که یکی از اعضای
نزدیک به زاخائف و تشکیل دهندگان حزب وی بود، اقدام به آغاز یک نبرد با اروپا به
واسطه ی اعمال تروریستی فراوان میکند.
شروع بازی در افغانستان است. جایی که نیروی دریایی آمریکا به سرپرستی سرجوخه
جوزف آلن (Joseph Allen ) در تلاش است تا یکی از شهرهای افغانستان را از دست
نیروهای جنگ طلب افغانستان خارج کند. پس از این ماجرا ژنرال شپرد (
General Shepherd) آلن را به عنوان جاسوس سازمان CIA استخدام میکند تا وارد
نیروهای ماکاروف شود. آلن که تحت نام مستعار آلکسی بورودین (Alexei Borodin)
وارد نیروهای ماکاروف شده است، در ظاهر جاسوسی CIA را برای نیروهای روسی
انجام میدهد. در این حال کاپیتان مک تاویش(Soap MacTavish) و روچ(Roach) تحت تیم
141 وارد یک منطقه ی هوابرد در روسیه شده اند تا نمونه های گمشده ی سازمان
ACS از یک ماهواره را بازیابی کنند. پس از این شپرد ، آلن را تحت یک عملیات
جاسوسی به روسیه میفرستد تا هدف اینکه به ماکاروف نزدیک تر شود را انجام دهد.
آلن وارد نیروهای ماکاروف میشود و در اولین ماموریتش وظیفه دارد تا به کشتار و قتل
عام مردم بی گناه در یک فرودگاه خیالی در روسیه با نام
Zakhaev International Airport (فرودگاه بین الملیی زاخائف) بپردازد(در مرحله ی
معروف No Russia). اگرچه ماکاروف از هویت واقعی آلن هم باخبر است. قبل از ترک
فرودگاه او آلن را میکشد و هویتش را به عنوان یک شخص آمریکایی برملا می سازد. در
نتیجه پلیس روسیه او و آمریکا را مسئول این جنایت میدانند.

با توجه به خشم روس ها از این عمل وحشیانه و اینکه مسئول آن را ایالت متحده
میدانند، ترتیب یک حمله ی نظامی شدید و غافلگیرانه به آمریکا داده میشود. همچنین با
توجه به اینکه عملیات بازیابی کردن مدل های ACS پیش از این برای کشور روسیه فاش
شده بود، روس ها بدون هیچ گونه هشداری به آمریکا حمله می کنند. تا زمانی که
خیلی به آمریکا نزدیک میشند آمریکایی ها از این حمله بی خبرند. به سرجوخه جیمز
رامیرز (James Ramirez) و تیمش در نیروی دریایی آمریکا به رهبری گروهبان یکم فولی
(Foley) ماموریت داد میشود تا از حومه ی شهر و مناطق شمال شرقی ویرجینیا مقابل
حملات روس ها دفاع کنند. سپس آنها به سمت منطقه ی درگیر جنگ
Washington, D.C. حرکت میکنند. جایی که نیروهای آمریکا در حال انجام یک مبارزه ی
ناامیدانه بانیروهای روس جهت دفاع از شهر هستند.



همچنین تیم 141 که روی پرونده‌ی ردیابی ماکاروف کار میکند، اطلاعات دریافت شده از
حملات هوایی آن‌ها را به سمت ریودوژانیروی برزیل راهنمایی میکند تا روی رابطین
ماکاروف تحقیقاتی انجام دهند.



اما تنها موضوعی که از این ماموریت متوجه می‌شوند این است که بزرگترین مخالف
ماکاروف گولاگ است. در نتیجه کاپتان مک تاویش تصمیم می‌گیرد که گولاگی زندانی‌ را
آزاد سازد تا از او برای به دست آوردن ماکاروف استفاده کند. با کمک نیروی دریایی و
ارتش آمریکا،تیم 141 به زندانی می‌رسد؛ کسی که با عنوان کاپیتان پرایس شناخته
می‌شود(یکی از زیباترین و نوستالژی ترین سکانس های بازی).




پرایس موافقت می‌کند
تا با آن‌ها برای دستگیری ماکاروف همکاری نماید، همچنانکه می‌داند آن‌ها باید رهسپار
شوند تا این جنگ را به سرانجام برسانند. او تصمیم می‌گیرد به سمت هیجاک، یک
زیردریایی اتمی روسی برود و یک موشک بالستیک قاره‌پیما را به سمت واشنگتن
شلیک کند. هرچند او تصمیم می‌گیرد که کلاهکی را در موشک قرار دهد و آن‌را در
اتمسفر منفجر کند تا ایستگاه فضایی بین‌المللی را نابود کند و واشنگتن را نیز تحت
تاثیر قرار دهد. پالس الکترونیکی باعث می‌شود که همه‌ی وسایل الکترونیکی و حرمت
هر دو گروه روسی و آمریکایی در واشنگتن از کار بیافتد. کمی بعد رامیرز و گروهش
متوجه‌ می‌شوند شهر بعد از انفجار هسته‌ای از دست رفته. تنها راه تمام کردن ماموریت
قرار دادن فشفشه‌ی سبز روی پشت‌بام کاخ سفیدیست که تحت کنترل نیروهای
روسی قرار گرفته. رامیرز و گروهش راه خودشان به سمت کاخ سفید را هموار
می‌کنند و فشفشه‌ی سبز را در حداقل زمان ممکن در محل خود قرار می‌دهند. با قرار
گرفتن فشفشه ی سبز روی کاخ سفید خاک آمریکا به طور قطعی از تصرف و کنترل
روس‌ها خارج می‌شود.


برای تصرف محل اختفای ماکاروف 2 احتمال وجود دارد، پس تیم 141 تقسیم می‌شود.
مک تاویش و پرایس به ایستگاه هواییboneyards در افغانستان می‌روند، در حالیکه که
روچ(Roach) و گوست (Ghost) به کوه‌های قفقاز مقر فرماندهی و خانه‌ی شخصی
ماکاروف می‌روند. مدارک به دست آمده از اطلاعات دلالت دارد بر حضور ماکاروف در
قتل عام فرودگاه زاخائف. درحالیکه ژنرال شپرد به آن‌ها خیانت می‌کند و گوست و روچ
را می‌کشد و نیز اطلاعات دریافتی از خانه‌ی ماکاروف را از آن خود می‌کند.






پرایس و مک
تاویش سریعا متوجه‌ی مرگ گوست و راچ می‌شوند و به جلوگیری از فرار شپرد با کمک
نیکولای می‌پردازند. بعد از ردیابی محل اختفای شپرد در یک پایگاه مخفی در افغانستان
از طریق ماکاروف، آن‌ها تصمیم به انتقام گیری از شپرد می‌کنند. یک ماموریت بدون
بازگشت. به هر حال،در حین این عملیات نفوذی، شپرد تلاش به فرار می‌کند و یک
تعقیب و گریز قایق وار طولانی رخ می‌دهد.



شپرد با هدایت قایق به ورودی عقب یک هلیکوپتر MH-53 وارد می‌شود.درحالیکه
پرایس با تیراندازی به هلیکوپتر درست قبل از سقوط قایقشان در آبشار به آن صدمه
می‌زند و باعث سقوطش می‌شود. بعد از بهبودی از صدمه‌ی ایجاد شده در پی سقوط،
مک تاویش زخمی و تلو تلو خوران به جتسجوی شپرد می‌پردازد و اقدام به کشتن او با
چاقوی خودش می‌کند،اما شپرد در برابر حمله مقاومت می‌کند و با چاقویش به او ضربه
می‌زند. هنگامیکه مک تاش روی زمین افتاده، شپرد شش لول خود را در آورده و
آماده‌ی کشتن او می‌گردد، اما قبل از اینکه بتواند، پرایس به او حمله می‌کند و اسلحه‌
را به گوشه‌ای می‌اندازد. سپس شپرد و پرایس وارد مبارزه‌ی مشت زنی طولانی ای
می‌شوند. در خلال این اتفاقات، مک تاویش، تلاش می‌کند تا سینه خیز به سمت شش
لول شپرد برود، اما شپرد آن را با لگد به گوشه‌ی پرتاب می‌کند. درست قبل از اینکه مک
تاویش قادر به برداشتن آن شود. مک تاویش پس از آن چاقوی خودش را از سینه‌اش
در می‌اورد و به سمت شپرد پرتابش می‌کند و در چشمش فرو می‌کند که منجر به مرگ
آنی او می‌شود. پرایس قبل از رسیدن نیکولای به زخم مک تاویش رسیدگی می‌کند و
او را وارد هلیکوپتر می‌کند و موفق به فرار از مهلکه می‌شوند. نیکولای به آن ها
می‌گوید که مکان خوبی برای مخفی شدن می‌شناسد.

We'll Get our Revenge,,,We Promise
و این داستان بی شک ادامه دارد.و می‌توان انتظار داشت که MW3 ظهور بی بدیل و
حتی در تصوارت،تکرار نشدنی را نیز به دیار فراموشی بسپارد.به انتظار آن روز



"The healthy human mind doesn't wake up in the morning thinking this is its last day

on Earth. But I think that's a luxury. Not a curse. To know you're close to the end is a kind
of freedom. Good time to take...inventory. Outgunned. Outnumbered. Out of our minds.
On a suicide mission. But the sand and the rocks here, stained with thousands of years of
warfare...They will remember us. For this. Because out of all our vast array of
nightmares, this is the one we choose for ourselves. We go forward like a breath exhaled
from the Earth. With vigor in our hearts and one goal in sight: We. Will. Kill him."

"ذهن یک انسان سالم هنگام صبح، وقتی از خواب بر میخیزد به این فکر نیست که امروز

روز آخر است. با این حال من فکر میکنم که این یک موهبت است؛ نه یک نفرین. که

بدانید نزدیکی شما به مرگ نوعی آزاد شدن است. زمانی مناسب برای نوشتن یک

فهرست... .یک حمله‌ی همه جانبه با تعداد بیشتر نفرات. این خارج از تفکرات ماست. در

یک ماموریت انتحاری. اما اینجا،اینجا شن ها و صخره ها هستند، شن ها و صخره هایی

که به خاطر صدها سال جنگ و نبرد میان

انسانها رنگ باخته اند. آنها ما را به خاطر خواهند داشت. به خاطر این. به خاطر صف

های بیکران کابوس هایمان، این چیزیست که ما برای خودمان انتخاب کرده ایم. ما جلو

میرویم، مانند نفسی که از دل زمین برمیخیزد. با نیرویی در دل هایمان و هدفی در پیش

رو: ما او را خواهیم کشت."

کاپیتان پرایس.


:: موضوعات مرتبط: داستان بازيهاي منتشر شده , CALL OF DUTY MW2 , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري




نام بازی : Medal of Honor

نام فارسی بازی : مدال افتخار

سازنده : EA LA , Dice

انتشار دهنده : EA games

سبک بازی : اکشن اول شخص

درجه سن :
+18

مدت زمان یادگیری : 15 دقیقه

درجه سختی : متوسط

منتشر شده برای پلتفورم های : PC,Ps3,X360

تاریخ انتشار : 12 اکتبر سال 2010 میلادی

"" مدالی به رنگ برنز ... ""




تعویض خشاب در بازی جالب کار شده اما بعضی اسلحه ها عمل تعویض خشابشان کمی کند انجام میشه . در این بین صداگذاری تعویض اسلحه ها فوق العادست .



در این مرحله سوار بر هلکوپتر جنگی بر فراز کوهستان ها به پرواز در امده و پایگاه های افغان ها رو منهدم خواهید کرد .

عجولانه تصمیم نگیرید :

متاسفانه بسیاری از گیمرها بازی رو در همون مراحل اولیه میبینند و اگر همان مراحل ابتدایی بازی تونست به طور کامل از همه جهات مجذوبشان کند به بازی ادامه داده و بازی رو پایان خواهند رسوند اما اگه بازی در همون مراحل اول تا سوم به نظرشون بازی کم کیفیت و سطح پایینی بیاد برای همیشه بازی رو کنار میزارن و خودشون رو با بازی دیگه ای سرگرم میکنند که به نظر بنده این یک مشکل بزرگیه که بعضی از گیمرها باهاش دست به گریبانن ...

 

در دنیای بازی سازی تا به حال عنوان های خوش ساخت زیادی ساخته و طراحی شدند که از همان اول بازی تا انتها شما رو مجذوب و سرگرم خواهد کرد به طوری که

شما هنگام انجام باز

ی به هیچ وجه گذر زمان رو احساس نخواهید کرد در این بین میشه به بازی هایی همچون god of war , uncharted 2 , metal gear solid , assassins creed 1 , killzone 2 , modern warfare و ... اشاره کرد .

 

اما در این بین عنوان هایی هم هستند که شروع بسیار خوب و کوبنده ای دارند اما در ادامه شاهد افت در گیم پلی و دیگر عناصر بازی میشن و بازی بازان رو مجبور میکنن که بازی رو ادامه نداده و کنار بزارن که از این دست بازی ها میشه به عوان هایی همچون , dead space , crysis , farcray 2

 

و ... اشاره کرد . اما بر عکس این اتفاق هم برای بازی ها رخ میده و ما در دنیای بازی سازی شاهد عغنوان هایی بودیم که شروع نسباتا ناامید کننده ای داشته اند اما در ادامه و با پیشروی در بازی شاهد بالا رفتن کیفیت بازی میشیم که باعث میشه بازی بازان به ادامه و به پایان رسوندن بازی ترغیب بشن از این بین بازی ها هم میشه به بازی هایی همچون ninja gaiden , halo : reach و ... اشاره کرد . اما به نظر شما بازی medal of honor در کدام یک از دسته های ذکر شده قرار میگیره ؟ خوب قطعا اون کسانی که بازی رو تجربه کردن با من هم عقیده هستند و بازی رو جز بازی های دسته سوم قلمداد میکنند . بازی که شروع بسیار نا امید کننده ای داره اما اگه بازی باز خوش حوصله ای باشید و ماموریت های مراحل اول تا سوم بازی رو به پایان برسونید شاهد گیم پلی جذاب تر و گرافیکی به مراتب با کیفیت تر از مرحله چهارم به بعد بازی خواهید بود که قطعا از صبر و حوصله ای که به خرج دادید و بازی رو نیمه کاره رها نکردید رضایت خواهید داشت .

 

پس به همه شما گیمرهای ایرانی پیشنهاد میکنم که بازی رو فقط در مراحل اولیه نبینن و با کمی حوصله و بعد از سپری کردن مراحل اولیه تازه شاهد مدال واقعی این نسل باشن ...






چهره پردازی کاراکترها در بازی قابل قبول کار شده ... هر چند با عنوان های برتر روز فاصله بسیاری داره




یک سناریوی تکراری در طول مراحل بازی ... درب را با لگد باز کرده و مسیر رو ادامه دهید ....

موزیک و صداگذاری :

برجسته ترین بخش بازی رو که نقطه قوت بازی هم به حساب میاد صداگذاری بازیست که واقعا کامل و بی نقص کار شده و از همین الان میشه medal of honor رو یکی از کاندیدا های برترین بازی ها در زمینه صداگذاری در سال 2010 نامید .

 

صداگذاری بازی به قدری عالیست که میشه بازی رو هم ردیف عنوان های مطرحی همچون dead space قرار داد . صدای شلیک اسلحه ها واقعا زیبا و فوق العاده کار شده همچنین هنگام خشاب گذاری اسلحه ها هم میتونید ریز ترین صداها رو هم هنگام انجام این عمل به زیبایی بشنوید . در هنگام نبرد که اوج هیجان بازی به حساب میاد صداگذاری بازی هم به اوج خودش میرسه و اگه از

اسپیکر برای شنید

ن بازی استفاده کنید زیبایی صداگذاری در هنگام نبردها رو به وضوح خواهید شنید . صدای انفجارها بسیار طبیعی و عالی کار شده همچنین شما در طول بازی و در هنگام نبرد صدای سرفه ممتد خود و همرزمانتات رو خواهید شنید که در کمتر بازی در بخش صداگذاری به چنین ریزه کاری هایی توجه شده است . دیالوگ های رد و بدل شده بین شما و هم رزمانتان هم به خوبی و با کیفیت ادا میشه و مشکل خاصی هم در این قسمت دیده نمیشه .

 

موزیک بازی هم کاملا با جو و محیط بازی همخوانی داره و شما روکاملا غرق در محیط و حال و فضای بازی میکنه .






اسلحه های پیشرفته امروزی هم در طول مراحل بازی دستتان را خواهند بوسید ...



طراحی گرافیکی در مراحلی که در طول شب انجام میشن کیفیت پایینی دارد و بیشتر در طراحی گرافیکی این مراحل از رنگ های فوق العاده تیره استفاده شده

داستان :

متاسفانه داستان بازی جز ضعیف ترین بخش های بازی به حساب میاد که گروه نویسندگان بازی نتونسته یا نخواستن یک خط داستانی کامل و مهیج رو برای بازی بنویسن و به نظر میرسه که تیم سازنده بازی بیشتر رو بخش گیم پلی و موزیک و صداگذاری کار کرده تا داستان و گرافیک . داستان بازی کلا گنگ و نامعلوم تعریف میشه به طوری که سازندگان بازی قبل از انتشار ان قول داده بودند که با داستانی به مراتب بهتر و پر تنش تر نسبت به دیگر رقبا همچون سری call of duty خواهیم

بود اما به هیچ

وجه این طور نشد .

 

تنها نکته مثبتی که میشه در داستان بازی دید که البته فقط برای ما ایرانی ها کمی جذاب است به وقوع پیوستن حوادث و اتفاقات بازی در کشور همسایه ما یعنی افغانستان است .

 

اجازه بدید چیزی ازداستان اندک و کوچیک بازی نگم چون به راحتی میشه در چند خط کل داستان بازی رو لو داد . فقط این رو بدونید که شما در دسته های چند نفره ماموریت دارید که در شهر های مختلف افغانستان با گروه های تروریستی بجنگید و دستوراتی رو که از پایگاه اصلی به شما داده میشه به نحو احسند به انجام برسونید .






یک اسلحه دوربین دار حرفه ای ... حرفه ای بابت اینکه در هنگام استفاده از این اسلحه در کمال تعجب هیچ گونه لرزش دستی رو مشاهده نخواهید کرد .




نقطه عطف کار گرافیکی بازی در نورپردازی ان نهفته است .

گرافیک :

باگ ... باگ ... باگ ... متاسفانه مهمترین مشکلی که بازی باهاش دست و پنجه نرم میکنه باگ های فراوانی هستش که در بازی بلخص در مراحل اولیه بازی با اون مواجه هستیم . در اوایل بازی باگ ها به قدری تو ذوق میزنن که شک میکنید که سازنده ها بازی رو بدون تست و بازبینی مجدد عرضه کرده اند . در اوایل بازی شاهد فرو رفتن بدن دشمنان کشته شده تو در و دیوار هستیم یا فرو رفتن اسلحه افغان ها تو شکم و سر و پاهاشون که واقعا بازی که نام مدال افتخار رو یدک میکشه بعیده که سازنده هاش چندان توجهی به این مساله نکنند و بازی رو با این همه مشکل باگی عرضه کنند .

 

در کنار مشکلات فراوانی باگ در طول مراحل بازی میشه به کم کاری EA LA در بخش گرافیکی بازی اشاره کرد . متاسفانه تیم سازنده با اینکه در نسل جدید بازی های رایانه ای قرار داریم و یواش یواش داریم وارد سال 2011 میلادی میشیم چندان توجهی به بالا بردن کیفیت

گرافیک بازی نکر

ده اند البته نورپردازی بازی تا حدودی مورد قبوله و در کل میشه به کار طراحی نورپردازی در بازی نمره قبولی داد و عنوان کرد که نقطه عطف کار گرافیکی بازی همان طراحی عالی نورپردازی بازیست .

 

البته میشه طراحی چهره کاراکترها رو بعد از نورپردازی بازی نقطه عطف کار گرافیکی بازی دونست هرچند بازهم این بخش جای کار بیشتری رو میطلبید اما بازهم قابل قبوله و در کنار این همه مشکل گرافیکی غنیمته ...

 

طراحی گرافیکی بازی در مراحلی که در طول شب انجام میشن کم کیفیت و کم جزئیات هستن و سازنده ها بیشتر از رنگ های تیره و به نوعی خفه استفاده کردند اما مراحلی که در طول روز انجام میشن بلخص مراحل کوهستان و پایانی بازی طراحی گرافیکی خوبی دارن هرچند بازهم با عنوان های روز و مشابه از جمله modern warfare و bad company فاصله بسیاری دارد . افغان ها هم جزئیات زیاد بالایی ندارن هر چند شما به ندرت میتونید افغان ها رو از فاصله نزدیک ملاقات کنید .

 

خون هم که یکی از مهمترین عناصر بازی های اکشن هستش متاسفانه بسیار مصنوعی و کاملا ابتدایی طراحی شده و وقتی دشمنی رو از پایی در میارید و خونش بر زمین پاشیده میشه از دیدن این منظره شرمتون میگیره ...

 

در کل بازی در بخش گرافیکی در کنار مشکلات فراوانی که

داشت دارای نقا

ط قوتی هم بود که این نقاط قوت رو میشه در نورپردازی و طراحی چهره کاراکتر های بازی دید هر چند انتظارات از EA خیلی بیشتر از اینها بود .






میان پرده ها قسمت اعظمی از داستان بازی رو برای شما بازگو خواهد کرد ... هرچند داستان در این مدال دارای افت و خیز کمی است و با پایان عجیبش همه رو شگفت زده خواهد کرد .



با برخورد تیر به شما به مانند بازی های امروزی گوشه تصویر به رنگ سرخ در میایید ... هر چند این بخش چندان جالب طراحی نشده ... ضمن اینکه شما با اصابت 3 تیر در جا خواهید مرد .

گیم پلی :

بازی دارای دو بخش کاملا مچرا هستش که امروزه در اکثر بازی های روز شاهد این دو بخش که شامل بخش تک نفره و چند نفره میباشد هستیم . بخش تک نفره بازی توسط استدیوی بازی سازی EA LA و بخش چند نفره بازی هم توسط استدیوی بازی سازی Dice ساخته و طراحی شده اند .

 

همانطور که اشاره کردم EA GAMES کار بخش چند نفره بازی رو به استدیوی نام اشنای Dice سپرد . علت این کار هم طراحی خوی بخش چند نفره برای بازی bad company 2 بود که EA رو متقاعد ساخت تا کار بر روی بخش چند نفره بازی MEDAL OF HONOR رو هم به استدیوی Dice بسپاره اما شاید الان شرکت EA از این انتخوابش پشیمان شده باشه . متاسفانه بخش چند نفره بازی هیچ گونه ایده جدید و نویی درش دیده نمیشه و میشه بخش چند نفره بازی medal of honor رو یک کپی برداری محض از بازی همین استدیو یعنی bad company 2 به شما اوارد .

 

بخش چند نفره بازی به چند بخش از جمله career تقسیم میشه . همچنین دو مد مختلف هم با عنوان های mission combat و team assault در بازی وجود داره که تا حدودی جذاب هستند . در کل بخش چند نفره بازی فاقد نواوریست و میتوان این بخش رو به نوعی یک کپی برداری از نسخه های اصلی نامید . هستند .

 

اما میرسیم به بخش تک نفره بازی این بخش توسط استدیوی بازی سازی EA LA کار شد . متاسفانه استدیوی بازی سازی EA LA هم به تقلید از استدیوی Dice دست به کپی برداری از عناوین مطرح این سبک مانند modern warfare زد و یک بازی در حد متوسط در بخش گیم پلی رو عرضه کرد که میشه این بخش رو فاقد هر گونه نواوری و ... دونست .

 

گیم پلی بازی شامل انجام ماموریت های مختلف در شهرهای مختلف افغانستان میشه که در طول بازی شما ماموریت دارید با کمک همرزمانتان به جنگ با گروهک های تروریستی افغان بزنید . بازی از مرحله اول تا مرحله سوم در بخش گیم پلی چیزی برای گفتن نداره اما در ادامه و از مرحله چهارم به بعد کمی تنوع در گیم پلی بازی بالاتر میره . شما در طول بازی قابلیت حمل بیش از 2 اسلحه به صورت همزمان رو ندارید همچنین فقط یکئ نو نارنجک در بازی قابل دسترس نیست که متاسفانه همین مساله هم کمی تو ذوق میزنه در حالی که الان ما در سال 2010 هستیم و در بازی از مدرن ترین و پیشرفته ترین اسلحه ها برای پیشروی در بازی استفاده میکنیم اما تنها یک نو نارنجک معمولی در طول بازی به همراه خواهیم داشت .

 

تنوع اسلحه ها هم در بازی چندان بالا نیست و شامل اسلحه هایی همچون کلت دستی و مسلسسل و اسلحه دوربین دار میشه . در بازی به تقلید از modern warfare مراحل هلکوپتر سواری هم داریم که در این بخش شما ماموریت دارید که بر فراز کوهستان پایگاه های نظامی افغان ها رو مورد هدف قرار بدید . تنوع مراحل هم همانطور که ذکر شد تا مرحله سوم فاقد جذابیت هستش اما بعد از مرحله چهارم به بعد تنوع ماموریت ها در طول مراحل بالا تر میره . همچنین شما بازی رو از داخل یک شهر کوچک اغاز میکنید و تا کوهستان ها و دهکده های کوچک و مناطق برفی و سوزناک پیش خواهید رفت . هر چه در بازی پیشروی میکنید تعداد دشمنانی که روی سرتان خراب خواهند شد بیشتر و بیشتر خواهد شد که همین مساله بازی رو در مراحل پایانی مشکل خواهد ساخت البته بازی روی درجات ساده بسیار راحت خواهد شد و در این حالت دیگه هدف گیری معنایی پیدا نخواهد کرد اما دردرجات سختی بالا کار تا حدودی مشکل تر خواهد شد .

 

هوش مصنوعی دشمنان به شدت توی ذوق میزنه ... در بعضی از صحنه های بازی شاهد هستیم که افغان ها دست به عملیات های انحطاری میزنند و خودشون رو در تیرس شما قرار میدن تا بدنشون رو با سرب پر کنید البته هوش مصنوعی همرزمانتان تا حدودی قابل قبول تر و عکس و العمل های جالبی در هنگام نبرد با دشمنان از خودشون نشون میدن .

 

در کل گیم پلی بازی رو میشه تلفیقی از بازی های bad company و modern warfare نامید در حالی که همین عنوان medal of honor خود میتونست پدید اورنده دها ایده نو در بخش گیم پلی و ... باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: داستان بازيهاي منتشر شده , MEDAL OF HONER , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سيداميد مديري
box_164991-hd.jpg
نام بازی:Assassins Creed :BrotherHood
سازنده:Ubisoft Monteral
ناشر:Ubisoft
سبک:شوم شخص اکشن/مخفی کاری/تاریخی
درجه سنی:RP
پلتفرم:PC,360,PS3
امتیاز بازی توسط نگارنده:۱۰/۱۰
درجه اهمیت بازی:۵ ستاره/۵ ستاره
یکی از ۵ بازی برتر سال ۲۰۱۰ در انتظار شما ۳۶۰ داران است..

در زمانی که اروپا گرفتار ظلمت تاریکی است، گروهی دست به ایجاد یک پیمان برادری می زنند. با این پیمان آن ها متعهد می شوند تا علیه افراد ظالم زمان خود دست به انجام ماموریت های مختلف بزنند. ماموریت هایی بسیار خطرناک که حتی جان آن ها را هم به خطر می اندازد. اما ارزش پیمان برادری آن ها بیشتر از جان آن ها است و از این رو دست به هر کاری می زنند. یکی از این افراد، شخصیتی نام آشناست که در گذشته حتما بخشی از زندگی آن و ماجراهای گذشته او را دیده اید. او کسی نیست جز اتزیو آدیتوره (Ezio Auditore da Firenze) شخصی که در نسخه جدید سری بازی های Assassin’s Creed به ادامه مبارزات خود می پردازد. بازی Assassin’s Creed: Brotherhood دنباله ای بر داستان بازی Assassin’s Creed II است. از اطلاعات منتشر شده مشخص شده است که بازی در شهر رم (Rome) اتفاق می افتد. شهری که مرکز فرماندهی گروه Templarها است و اتزیو و یارانش بزرگترین دشمن آن ها به شمار می روند. با توجه به اینکه بازی در شهر رم اتفاق می افتد، به نظر می رسید که با یک محیط کوچک تر از نسخه های پیش روبرو باشیم. اما از اطلاعات به دست آمده دریافتیم که شهر رم در این نسخه چهار برابر بزرگتر از شهر ونیز در نسخه گذشته است.
 
بر اساس گفته های Ubisoft در این شماره همانند نسخه گذشته شبیه سازی خوبی از مکان ها و ساختمان های تاریخی شهر رم صورت گرفته است که با نمونه های واقعی شباهت زیادی خواهند داشت. در این نسخه اتزیو پیرتر باهوش تر و کمی افسرده تر از نسخه گذشته است. او جا پای پدرش گذاشته است و قصد دارد ماموریت ناتمام آن را به پایان برساند. تمرکز اصلی داستان بازی در شماره روی دو گروه مختلف است. یکی از آن ها گروهی است که قتل های بیشتری را پس از کشته شدن رودریگو بورگیا (Rodrigo Borgia) به دست اتزیو انجام می دهند. بورگیا فردی بود که در انتهای بازی Assassin’s Creed II به دست اتزیو کشته شد و اتزیو توانست بخشی از پیش گویی را که درباره آینده صورت گرفته بود را می شوند. حال در این شماره پسر رودریگو بورگیا که سزار بورگیا (Cesare Borgia) نام دارد به یکی از دشمنان اصلی اتزیو و یکی از اصلی ترین اعضای گروه Templarها تبدیل می شود. Ubisoft اطلاعات بیشتری را در زمینه داستان بازی فاش نکرده است و هنوز سوال های زیادی پیرامون داستان بازی وجود دارد. تیم سازنده بازی Assassin’s Creed در این بازی حرکات جدیدی را به اتزیو اضافه کرده اند. اتزیو می تواند مردم را از دست Templarها نجات دهد و اعتبار گروهش را نزد آنها زیاد کند.
برای توضیحات کاملتر و مشاهده اسکرین شات های این شاهکار بازی سازی به ادامه مطلب بروید.
نسخه رایانه این بازی در تازیخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۱ منتشر می شود .
نکته خیلی مهم:دوستانی که کنسول ۳۶۰ ماکروسافت را دارا هستند ،اگر مایل به دانلود بازی هستند می توانند بازی را دانلود کنند ولی باید تا کریسمس صبر کنند ،به این دلیل که آپدیت جدید ماکروسافت برای اجرا شدن بازی های جدید الزامی است و باید تا آن موقع صبر پیشه کنید.میهن دانلود تصمصم گرفته است که بازی را برای شما بگذارد تا آپدیت جدید ماکروسافت عرضه شد سریع آن را اجرا کرده و به اجرای بازی بپردازند. 

دانلود تریلر نقد و بررسی بازی توسط سایت مطرح Gamespotدر ادامه مطلب

در شهر افراد بدبخت و بیچاره ای هم وجود دارند که از گروه Templarها بسیار متنفر هستند. شما می توانید از این افراد بخواهید که به شما در نبرد با آن ها کمک کنند. در بازی این امکان وجود دارد که شما افراد عضو اتحاد خود را به سلاح ها و زره های مختلف تجهیز کنید. در این نسخه این امکان در بازی قرار گرفته است که اسب شما همراهتان حرکت می کند. این مسئله یکی از امکانات خوبی است که در این نسخه به بازی اضافه شده است. در نسخه های قبلی شما وقتی از اسب پیدا می شدید و به انجام ماموریت می پرداختید، برای پیدا کردن مجدد اسب باید مدتی می گشتید. اما در این نسخه اسب شما در اکثر مواقع در مکان هایی حضور دارد که شما بتوانید سریعا به آن دسترسی داشته باشید تا بتوانید از مهلکه فرار کنید. در این نسخه شهر رم به چهار بخش مختلف تقسیم شده است. این بخش ها شامل بخش تاریخی شهر، حومه شهر، بخش های شلوغ و پر هیاهوی شهر و جزیره Tiber می شوند. جزیره Tiber نقش مهمی را در بازی ایفا می کند، چرا که محل اصلی اختفای اتزیو و دوستان اوست. یکی از بخش های جدیدی که به گفته سازندگان این بازی قرار گرفته است، قسمت چندنفره است. بخش چندنفره برای اولین بار در این نسخه از سری بازی های Assassin’s Creed  به چشم می خورد.
 
بخش چندنفره بازی بر پایه سه اصل به نام های مخفی کاری، چاقو کشی و فرار پایه ریزی شده است. در بخش چندنفره شخصیت های گوناگونی با قابلیت ها و ویژگی های مختلفی قرار دارند. به طور مثال با شخصیت دکتر این قابلیت را خواهید داشت که از سرنگ های سمی استفاده کنید. در این بخش شخصیت ها این توانایی را دارند که قابلیت های خود را ارتقاء بدهند. اکثر نقشه های بخش چندنفره در داستان اصلی بازی مشاهده خواهند شد، اما سازندگان این بازی سه نقشه به طور خاص برای این قسمت طراحی کرده اند. این نقشه ها شامل شهرهای فلورانس، رم و سن دوناتو می شوند. یکی از حالت های بخش چندنفره در این بازی Wanted نام دارد که در این قسمت بازیکن برای کشتن بازیکنی که مشخص می شود پول دریافت می کند. بر اساس گفته های مجله PlayStation انگلیس این بخش یکی از قسمت های بسیار خوب بازی خواهد بود. بر اساس گفته های Ubisoft هسته اصلی بازی که در شماره های مختلف موجب موفقیت بازی شده است، حفظ خواهد شد و سایر قسمت ها دستخوش تغییرات خواهند شد. در این بازی آیتم ها و قسمت های مخفی بسیار بیشتری نسبت به شماره گذشته وجود خواهند داشت. به نظر می رسد که این نسخه هم یکی از عنوان های خوبی باشد که امسال از طرف Ubisoft عرضه می شود.
از ویژگی های بازی اینه که شهر ها رو تا حدود زیادی شبیه واقعی آنها درست کردند و نمونه ی بارزش طراحیه عالی و دقیق Colosseum ورزشگاه رم میباشد.
دیگر ویژگی اینه که مردم شهر پیشرفت کردند و طبقات مردمی افزایش یافته ! یعنی عده ای از مردم قادر به ساخت سلاح شدند و هر قشر جامعه سلاح مخصوص به خود رو داره !
دیگر ویژگی این هست که اِزیو پیر شده ولی هنوز همون چالاکی و سرعتش رو داره و جوانان تازه کار و با استعداد رو تمرین رزمی میده تا موقع جنگ و نبر حاضر شوند.این جوانان که Young Assassins یا قاتلان جوان نام دارند در اطراف شهر رم پراکنده هستند و هنگام جنگ یا نبردی به کمک اِزیو می آیند.
در نسخه ی شماره ۲ دشمن اصلی ازیو ” رودریگو بوریگا ” هست که در آخر توسط ازیو کشته میشه و در این نسخه دشمن اصلی وی پسر رودریگو یعنی ” سِزار بوریگا ” میباشد که قدرت بسیار زیادی نیز دارد.
در این نسخه بر خلاف نسخه ی قبل که سر و کار ازیو با چندین شهر بود در این نسخه ازیو فقط در یک شهر یعنی رم هست که وسعت این شهر اندازه ی همه ی شهر های نسخه ی قبل یا شاید کمی بیشتر هم باشد.
در این نسخه ازیو میتواند از مردم در مقابل Templar ها یا همون مامورانی که در شهر پرسه میزنند دفاع کند و به اعتبار خود و گروهش بیفزاید.
ازیو در این نسخه تکنیک های بیشتری در جنگ ها و مبارزه هایش به کار میبرد .
یک ویژگی بسیار خوبی که به بازی افزوده شده این میباشد که شما هنگامی که اسب خود را ترک میکنید اسبتان پا به پای شما دنبالتان می آید ، در صورتی که در دو نسخه ی قبلی بدین شکل نبود و هر جا از اسبتان پیاده میشدید همان جا میماند و برای پیدا کردن اسب باید وقت خود را تلف میکردید.
همچنین شما میتوانید یارانتان را با هر سلاح و زره ای که میخواهید و با پول خودتان مجهز کنید.

از قابلیت های مهم بازی این هست که ازیو میتواند دشمن خود از از هر طرفی که بخواهد از پشت بام به پایین بیندازد ! در صورتی که در نسخه ی قبلی این عمل با محدودیت همراه بود.
همچنین در این نسخه بخش چند نفره یا Multiplayer نیز افزوده خواهد شد که در نسخه های قبلی نبود.

در نسخه ی قبلی ازیو حرکت زیبایی داشت که با خنجر هایی که در زیر آستینش داشت باعث مرگ دشمن میشد ولی در این نسخه یک ویژگی بسیار جالب نیز افزوده شده که شما میتوانید با پوشیدن لباس دکتر خود را دکتر فرض کنید و با سرنگ سمی ، جان دشمن خود را بگیرید !
در این نسخه بخشی جدید به بازی افزوده شده که Wanted نام دارد که شما در آن باید دشمن مورد نشر را پیدا کنید و او را به قتل برسانید.



:: موضوعات مرتبط: داستان بازيهاي منتشر شده , ASSASSIN CREED BROTHER HOOD , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()